메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이현지 (광운대학교) 강문주 (광운대학교) 이해경 (건축환경디자인연구소 보리)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2013년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2013.5
수록면
90 - 93 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
School children age is the period forming most of physical, spiritual and behavioral developmental characteristics which are kept for lifetime. Since each of developmental characteristics is created through the interaction with physical environment, school"s class which is children"s main playground should be a space that supports. Therefor, the purpose of this research is to find Healing Environment elements for classroom that help Developmental Characteristics of School children. First, we researched physical, spiritual and behavioral developmental characteristics of School children and classroom"s Environment Characteristics, and found classroom"s Healing Environment Characteristics along with each developmental characteristics. Above characteristics are confirmed as Healing Environment elements for classroom supporting developmental characteristics of School children, by the analysis of Herman Hertzberger"s elementary schools" classroom environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 사례분석연구
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-610-002578722