메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤성욱 (연세대학교) 김재형 (연세대학교) 윤용진 (연세대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제3호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.6
수록면
957 - 967 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to fine profoundly into how special P.E. teachers was playing their role as a teacher on the educational area. Special P.E. gives the physically or mentally challenged people the opportunity of rehabilitation and psychological relaxation. Because the teachers who have to teach the handicapped students have more responsibilities, their expertise or attribute have a great influence in the educational effect. Therefore, this study put an emphasis on understanding the special P.E. teachers and their performance of the duties. The existing teacher working for the specialized school had been chosen and interviewed in detail for 7 months from September 2012 until March 2013. The result was shown as ‘the introduction as a P.E. teacher’, ‘the difficulties of P.E. classes’, ‘the confusion of their own identity’, ‘static integrated education’, and ‘fruitfulness’.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 요약 및 제언
참고문헌

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-003203855