메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jong-mi Kim (Kangwon National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제28호
발행연도
2013.7
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the development of learner speech, we expect both the decreasing interference of native phonology and the increasing acquisition of target phonology. We examine how these two types of phonological interaction occur as the learner proficiency increases. For this study, we collected 2,804 word data of L2 English in isolation form and embedded in sentences. These data were elicited from 92 Korean adult learners of American English. Our results indicate that the learner speech may suppress the L1 rule application in significantly earlier stage of language learning than the stage when an L2 rule applies. Furthermore, the L1 rule in learner speech is different from the L1 rule in native speech.

목차

1. Introduction
2. Phonological rules in Korean and English
3. Method
4. Results
5. Discussions and Conclusion
References

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002956434