메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조미애 (동아대학교) 홍광희 (영남대학교) 황규홍 (동아대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제55권 제3호
발행연도
2013.8
수록면
195 - 216 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the integrated effects of both visual input enhancement and input simplification on English vocabulary learning to propose an effective methodology for teaching English vocabulary. The data for this study were obtained from 142 university students, exposed to one of four conditions: 1) no textual enhancement and no simplified input, 2) no textual enhancement and simplified input, 3) textual enhancement and no simplified input, 4) textual enhancement and simplified input. Using multiple regression analysis, this study compared the integrated effects and individual effects of input enhancement.
The results show that an integrated provision of textual enhancement and simplified input had more positive effects on vocabulary learning than that of just one type of input enhancement. Pedagogical implication based on the findings is that effects of input enhancement may be different according to its application by teachers in the classroom. In this respect, it is suggested that an integrated provision of two kinds of input enhancement can be used as an effective and practical teaching method for English vocabulary learning.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과 및 분석
Ⅴ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-800-002477940