메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이도영 (춘천교육대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제53집
발행연도
2013.8
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the Nature of knowledge as Korean Language educational content, basing Kim-Daehang’s theory of knowledge. For this purpose, first we deal with the problem to regard something as knowledge. In succession, we discuss the kinds of knowledge. Subsequently, we treat the view of knowledge in several parts.
Kim-Daehang’s theory of knowledge is very senseful because he shed new light on the domain of knowledge to ignore and he gives prominence to the knowledge’s value in Korean Language education. However he has some limits. Intending to improve the ability of Korean Language use as extending knowledge, we need to widen the view of language. Also we connect the knowledge of Korean Language with students’s language life.
Therefore the teaching of knowledge heads for the systematic learning of Korean Language knowledge and the improvement of students’s recognition about the Korean Language. Also it must make students to use Korean Language knowledge in their language life, and to creative Korean Language knowledge. So we recommend the interaction of systematic learning of Korean Language knowledge, raising the recognition about the Korean Language, Using Korean Language knowledge, creating Korean Language knowledge.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 무엇을 지식으로 볼 것인가 - 언어적 사실로서의 지식
Ⅲ. 지식의 종류 문제 - 사실만이 지식인가?
Ⅳ. 어떻게 지식을 바라볼 것인가?
Ⅴ. 결론 - 지식론의 확장을 위하여
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002427710