메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김승현 (서울대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제53집
발행연도
2013.8
수록면
181 - 206 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To improve communication competence which is one of the core factors required by future society, it is necessary that curriculum should include these elements. Therefore, this study aims to find out elements which can contribute to improving communication competence focusing on ‘Speaking and Listening’ of National Curriculum for England and Common Core State Standards. As for curriculum system, integration was considered in case of area presentation and connection was important element when it comes to setting contents category. In the contents element aspect, statement of aim was specific, presentation of attainment targets made the sequence, alive and practical materials are presented and utilized well. We could find out that these mixed features constitute curriculum and contribute to improving oral communication competence.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 논의의 전제
Ⅲ. ‘말하기·듣기’ 영역 분석
Ⅳ. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002427770