메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한예슬 (CGV 천안 펜타포트) 김유정 (호서대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제13권 제3호
발행연도
2013.9
수록면
89 - 110 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at identifying key determinants of users" loyalty toward SNS, and investigating the structural relationships between those key determinants and SNS users" loyalty. Self efficacy(information efficacy and relational efficacy), social exchange factors(social identity and trust), perceived value were selected as key predictors of SNS users" loyalty based on the intensive literature review. Data collected from survey respondents were used to test our research hypotheses. Results showed that information efficacy was not related to perceived value and user loyalty while relational efficacy influenced positively and significantly on perceived value and user loyalty. Social identity and trust were proven to be significant predictors of perceived value and user loyalty. In addition, perceived value was shown to have positive impact on user loyalty. The results will help researcher and practitioner to better understand how SNS users" loyalty is obtained and retained.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
II. 이론적 배경 및 연구가설
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (76)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-320-002817527