메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Dae-Young Kim (University of Sussex)
저널정보
한국언어학회 언어 언어 제38권 제3호
발행연도
2013.9
수록면
519 - 546 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Within a pragmatic perspective (i.e. the Relevance Theoretical approach), this paper aims to examine and analyse a case of interactions by metaphor and irony, which I call connection. Whereas metaphor occurs at the conceptual level and relies on the inference from the similarity between two different entities or experiences (Lakoff and Johnson 1980), irony is elicited by the speaker"s mentioning or copying another"s statement and rejecting or dissociating himself from the opinion or the thought communicated by that statement (Sperber and Wilson 1981, 1995). This difference between metaphor and irony has made most previous pragmatic studies treat them in a separate way. However, sometimes metaphor and irony come together particularly in advertisements. One way in which metaphor and irony can do so is that they are explicitly or implicitly connected by a connective (e.g. but) and collaborate with each other, in order to achieve successful communication.

목차

1. Introduction
2. RT Accounts of Metaphor and Irony
3. Analysing Connection of Metaphor and Irony
4. Conclusion
References

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002788116