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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정동수 (한국기계연구원)
저널정보
한국신뢰성학회 신뢰성응용연구 신뢰성응용연구 제13권 제3호
발행연도
2013.9
수록면
165 - 174 (10page)

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Thruster break for aerogenerator performs a role that is stopping the rotor in case of emergency such as strong wind, system abnormality or maintenance check.
In this study, failure analysis and test evaluation on the thruster break for aerogenerator are proposed, and the entire process to improve reliability of the product through design improvement is presented. The typical failure case is fatigue and wear, and failure cause on these are identified and improvement plan is presented. Lastly, reliability improvement is established to analyse test results beforeㆍafter the life test.

목차

Abstract
1. 서론
2. 쓰러스터 브레이크 구조 및 주요 고장
3. 고장 모드 및 영향 분석
4. 시험평가기준 개발
5. 고장사례 분석 및 신뢰성 개선
6. 시험장비의 구성 및 시험평가
7. 결론
참고문헌

참고문헌 (5)

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