메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이문행 (수원대학교)
저널정보
한국언론학회 한국언론학회 학술대회 발표논문집 2012년 가을 철 정기학술대회<특별세션>동아시아대중문화와 크로스미디어/트랜스미디어 전략
발행연도
2012.10
수록면
25 - 53 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, in Korea, media productions are moving frequently between different genres: TV series, movies and musicals are reusing the . Therefore, the objective of this study is to examine how media productions have been remade in different types of genres. For this study, 176 samples were taken:TV series, movies, musicals, novels, webtoons and comics were remade in different media. The results of the study have shown that remakes have increased since 2006 in the Korean media market. Particularly TV series and movie plotlines have been used the most for remakes.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 기존 논의 고찰
Ⅲ. 연구 방법 및 연구 문제
Ⅳ. 분석 결과
Ⅳ. 요약 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-330-002681805