메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Sun-Hwi (Hannam University) Ra, Jong-Min (Kookmin University)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제5호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.10
수록면
317 - 331 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study contributes to the physical education (PE) research agenda by exploiting the datasets performing one-and way multivariate analysis of variance (MANOVA) and discriminant data analysis (DDA) that cover important association among variables (e.g., motivation, class satisfaction, learning skill, and cognitive awareness). Results show that students taking reciprocal peer teaching (RPT) assisted class showed had a better mean scores of motivation, class satisfaction, learning skill, and cognitive awareness than those taking the traditional teacher-led class. In addition, two linear discriminant functions could explain differences in four variables among students’ major. A clear understanding of the relationship between the RPT assisted class and traditional teacher-led class will help generate appropriate intervention strategies for students.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Method
Ⅲ. Results
Ⅳ. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-002667566