메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김규진 (서울대학교) 이상열 (두산 인프라코어) 고인석 (서울대학교) 민경덕 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2013년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2013.11
수록면
189 - 194 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Dual-fuel combustion is a kind of concept which uses different type of fuels in a single engine cycle. By adding low reactivity fuel long before the injection of liquid fuel, we can use both advantages of each conventional combustion. However, the numerical approach to the dual-fuel combustion needs a huge amount of computational costs because there is no dual-fuel combustion models so they solve the chemical kinetics directly. So in this study, a unified model which combine diffusion flame model and premixed flame model was developed and applied to the practical 3-D engine mesh. It shows good agreement with experimental data and predicted levels of NOx, PM emissions showed reasonable agreement to the experimental data. Effect of injection timing and EGR rate in dual-fuel combustion are also investigated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 배경 이론
3. 해석 격자 및 조건
4. 해석 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-003470177