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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임상우 (한국파워트레인) 이웅철 (한국파워트레인) 권의섭 (한국파워트레인) 신순철 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2013년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2013.11
수록면
580 - 585 (6page)

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Torque converter consists of fluid clutch and lock-up clutch. When the lock-up clutch activates, piston operation transfers the engine power to the transmission. In recent times, in order to meet the requirements for light weight and stability, Torque converter requires optimized design using structural analysis considering maximum load. The most effective parts to lightweight is piston of lock-up clutch which is necessary design criteria. In addition, study for life optimization was conducted. For analysis, piston shape is of single facing clutch type. In the future, this study will aid for structural design of piston.

목차

Abstract
1. 서론
2. 록업 클러치의 피스톤
3. 수치 해석
4. 해석 결과
5. 결론
References

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