메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여선영 (한국외국어대학교) 윤현숙 (한국외국어대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.13 Number.4
발행연도
2013.12
수록면
779 - 805 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to investigate the effects of collaborative pair work on corpus-based grammar learning and the patterns of pair interaction. Four Korean high school students participated in the study. They were divided into two pairs based on their English proficiency levels: a homogeneous pair and a heterogeneous pair. Those two pairs participated in a 10-session corpus-based grammar instruction dealing with four grammatical items for five weeks. The main sources of data were transcripts of the pair talk, individual interviews, students’ learning journals and their performance on grammar tests. The analysis of the data revealed that the two pairs showed differential patterns in pair interaction, while both pairs had positive experiences in corpus-based grammar learning through pair work. Implications for teaching and suggestions for future research are also discussed.

목차

1. 연구의 목적 및 필요성
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001074979