메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이영찬 (현대자동차) 임승호 (현대자동차) 문효익 (NV솔루션)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2013년도 학술대회
발행연도
2013.12
수록면
1,706 - 1,711 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to reduce the road noise, which is an important part in the customer perception of quality and overall vehicle value. Therefore the abilities that predict the road noise level in the early vehicle development stage and when it is still possible to make design changes that affect the interior road boom have high significance in order to minimize development time and cost. In this paper a systematic strategy and a target cascading process are presented with TPA(Transfer Path Analysis) and PCA(Principal Component Analysis) method for attenuation of the road booming noise. And hybrid analysis which is based on FBS(FRF Based Substructuring) carried out for a compact car which has a CTBA(Coupled Torsion Beam Axle) system as rear suspension.

목차

Abstract
1. 서론
2. 노면소음 일반
3. 로드노이즈 성능육성 절차
4. FBS 해석 모델링
5. 실차 해석·시험 결과 비교
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0