메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
佐久間司郎 (동명대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第61輯
발행연도
2014.2
수록면
161 - 177 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The users of Social Networking Service are increasing in number in recent years. Facebook which is the typical existence has been reported for the global number of users to amount to 1,100 million people May, 2013.
The spread of such SNS has big influence also to an educational field. The report and research on educational use of SNS has become active.
This paper reports about the follow-up class using Facebook.
Chapter 2 reports the outline of the follow-up class.
Chapter 3 reports students’ reaction to the follow-up class through the result of question paper.
Chapter 4 reports consideration how it should be of follow-up class using Facebook.
Finally, this report got this conclusion. It is the better policy of follow-up class to show certainly the information concerning a lesson with slight depth in affective exchange with students.

목차

〈Abstract〉
1. はじめに
2. 授業フォロ?の實踐
3. 受講生の反?―アンケ?ト調査の結果から―
4. 考察
5. 今後の課題
參考文獻
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0