메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김각규 (국방대학교) 김성우 (국방대학교)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집 2013년 대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집
발행연도
2013.5
수록면
1,715 - 1,723 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
VRPSDP have mainly dealt with a only weight constraint of a loading capacity for heterogeneous products. However. this study suggests VRPSDP considering separate loading area according to characteristics of loading species. The objective is to design a set of minimum distance routes for the vehicle routing assignment with independent capacity for heterogeneous species. And then we suggest alternative aircraft travel routes according to the change of number of remaining aircraft considering aircraft operating rate. Aircraft operating rate is yielded by one of properties of discrete absorbing Markov Chain with the rate of destroy, failure and repair for time stream. The optimal results of the suggested mathematical models are solved by the ILOG CPLEX software ver. 12.4 that is provided by IBM company.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 수리모형
3. 수치실험 및 결과분석
4. 결론 및 향후 연구과제
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0