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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
김상섭 (국민대학교) 경진실 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제22권 제3호
발행연도
2014.4
수록면
186 - 193 (8page)

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On-center handling feel indices are the important numerical factors that meaning performance of manuability and stability felt by drivers. They should be considered to suspension design. The major factor that affect to these indices is the shape of assist torque curve. This paper presents the variables that meaning the shape of the assist torque curve and analyze the effect of each variables. And using interaction formulas, it is proposed that the method to extract the variables that satisfy the goal indices. The result of simulation that applied assist torque curve extracted by the method demonstrate the capability of this method with error under 8%.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 및 조향 시스템 모델과 온 센터 조타감 성능지수 관계식 유도
3. 어시스트 토크 선도의 형상의 온 센터 조타감 성능지수에 대한 영향
4. 결론
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