메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장호창 (대구침산초등학교) 남영숙 (한국교원대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第27卷 第1號
발행연도
2014.3
수록면
31 - 50 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to research the difference in learners’ educational environment in accordance with regions. For this, first, indicators were developed, and regions were classified. Second, schools were selected as representative of the classified regions. Third, indicators attribute of classified region was revealed. Fourth, it was revealed by survey that characteristics of learners’ educational environment had spatial, temporal, and relational features. The results of the study are as follows. First, educational environment differed by region and learner. Second, learners’ educational and regional environment were correlated. Conclusively, for effective ESD, educational planning and policy should consider these points.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법 및 절차
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-300-001357419