메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박소영 (이화여자대학교) 이은주 (이화여자대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.14 Number.1
발행연도
2014.3
수록면
45 - 67 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The study investigates the effects of English listening strategy training using a learning log for Korean adult learners both on listening ability and affective domain. The subjects of the study were forty college students, divided into two groups?a control group and an experimental group. The experimental group had listening strategy training using a learning log for 8 weeks, while the control group had traditional instruction without listening strategy training. The results of the study manifested that there were significant differences in listening scores between the experimental group and the control group. The experimental group showed more improvements between scores in pre-test and post-test than those in the control group. The analysis of the learners’ strategy use revealed that the learners in the experimental group significantly improved their listening strategy use in four areas: cognitive strategies, memory strategies, compensation strategies, and metacognitive strategies. In addition, it was found that the strategy training was very helpful for learners to have and maintain positive attitudes towards the listening tasks. These findings may suggest that listening strategies training is effective in enhancing learners’ listening ability and strategy use.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행 연구
3. 연구 방법 및 절차
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001318532