메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
堀田有香 (남서울대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第 60輯
발행연도
2014.2
수록면
117 - 134 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, student-centered learning is one of the most discussed learning styles. Therefore, lots of studies have done about the positive effects of cooperative learning and student self-assessment activities. However, the role of teachers in student self-assessment is an area that still needs more investigation.
This study investigates the effect of teachers’ comments on the students’ self-assessment by self-reflection sheets while students are engaged in cooperative learning. Students were asked to have discussions, and after these discussions students filled in the self-reflection sheets and teachers wrote comments on these sheets. In the next lesson, students checked the comments before starting the next discussion. As a result, this paper shows some examples of the students’ improved performance and how teacher comments were able to facilitate students’ improvement in Japanese conversation.

목차

1. はじめに
2. 本稿における「協同?習」の定義
3. 先行?究
4. ??授業の流れと調査方法
5. ??結果と考察
6. まとめと今後の課題
【?考文?】
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0