메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eunhae Oh (Hyupsung University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제29권 3호
발행연도
2013.9
수록면
171 - 195 (25page)
DOI
10.17154/kjal.2013.09.29.3.171

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study investigated the effect of age of acquisition and amount of language experience on children’s vowel production of the first-(L1) and second-language (L2). A total of twelve Korean learners of English varying in the amount of L2 experience (2 years vs. 5 years) participated. For L1 (Korean) and L2 (English) vowel comparisons, the spectral quality of nine English and seven Korean vowels were recorded and analyzed. The results demonstrated that the production of both English and Korean vowels varied by group. The child group with 5 years of English exposure showed more distinct separation between Korean and English vowel categories than the child group with 2 years of experience. The results suggest that late learners of L2 are likely to show a greater degree of interaction between L1 and L2 compared to early learners.

목차

I. Introduction
II. Methods
III. Results
IV. Discussion
References

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001307517