메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seong Man Park (Dankook University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제31호
발행연도
2014.4
수록면
91 - 113 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Thus, this paper provides a detailed discussion of linguistic minority students’ heritage language and cultural identity maintenance, with a specific focus on North American countries due to the multilingual and multicultural aspect of these countries through a thorough review of literature relating to heritage language and cultural identity maintenance. Furthermore, this paper also discusses implications for multicultural education in Korea focusing on linguistic minority students" heritage language maintenance as an essential element for the successful settlement of the national multiculturalism in Korea. Overall, this paper argues that heritage language maintenance has substantial advantages and the linguistic diversity should be recognized as resources both in North America and in Korea.

목차

1. Introduction
2. Heritage language and cultural identity maintenance within the North American context
3. Minority language planning in the United States
4. Linguistic and cultural diversity in Canada
5. Similarities and differences between Canada and the United States in the field of minority language education
6. Linguistic and cultural diversity in Korea
7. Implications and directions for multilingual and multicultural research and education in Korea
8. Conclusion
References

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001455183