메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Tae-Jin Yoon (Cheongju University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제31호
발행연도
2014.4
수록면
159 - 178 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The paper examines effects of phonetic enhancement made by speech clinicians when they communicate with speech and language impaired children. The clinicians read short scripts that depict a picture to children with speech and language disorder. Acoustic analyses are done with respect to mean F0 values, pitch range, F1 and F2 of target vowels, phone and word duration of target words, and duration of phrase-final words in an utterance. Results show that while features related to F0 and duration reveal significant effects of phonetic enhancements, no such differences were observed in the acoustic measurements of vowel space. The results imply that speech clinicians use cues for drawing children’s attention more than cues for conveying linguistic message.

목차

1. Introduction
2. Methods
3. Results
4. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001455214