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김광수 (한국기술교육대학교) 윤영한 (한국기술교육대학교) 손완윤 (한국기술교육대학교) 심희섭 (한국기술교육대학교) 이승상 (한국기술교육대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2013 대전·충청지부 춘계학술대회
발행연도
2013.5
수록면
45 - 50 (6page)

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ES-2 Dummy replaced by WorldSID, which is used in the side impact test to confirm the need for comparative evaluation WP29(World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations) and by using 75˚ instead of the 90˚ pole side impact test method which is used in the domestic NCAP(New Car Assessment Program) the 90˚ pole side impact test method change is confirmed by the WP29, in the informal groups on this review. In this study, to check the comparison by using the international standards the injury characteristics to be with World SID, and WP29 are currently using the Side Impact Dummy ES-2, R95 MDB and AE-MDB side impact analysis was performed.

목차

Abstract
1. 서론
2. MDB 변경에 따른 Dummy의 상해 특성 분석
3. 차체 변경에 따른 인체 상해특성
4. 75˚ 기둥측면충돌(PSI)시험 해석
5. 결론
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