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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이건명 (경상대학교) 주영호 (두산중공업) 박문수 (한국폴리텍Ⅶ대학)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회 학술대회논문집 한국소음진동공학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.10
수록면
123 - 128 (6page)

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The responses of a bridge due to a moving vehicle are obtained analytically by modeling a vehicle as a constant point force. From the results it is found that the responses after a vehicle leaves the bridge become very small for some speeds of a vehicle. When a vehicle is modeled as a two dof system for a more accurate analysis, the same phenomenon is observed while the roughness of the bridge is small. Determining the fundamental frequency of a bridge so that one of the above speeds coincides with a frequent speed of vehicles, the responses of a bridge can be minimized.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 다리의 동적 응답 계산
3. 동적 응답의 수치 계산
4. 결론
참고문헌

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