메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김희경 (한국교원대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第27卷 第2號
발행연도
2014.6
수록면
161 - 173 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
To broaden perspectives of environmental education towards lifelong learning, this study explored common characteristics and motivations of three ecological adult learning communities. The three communities in this study, "Green Learning Community", "Earthian Readers Club" and "Buddhism Reading Community", have been autonomously structured on the theme of the environment and ecology and they have had gatherings consistently. Based upon the logic of qualitative methodology, the researcher collected data through participatory observations and individual interviews, and then described and analyzed the characteristics of three communities. Throughout the study, some common grounds among the three communities have emerged. While they share a "Bangol" inclination with which the members of them tend to confront the predominant values, they represent such inclination in moderate ways with liberal ways of thinking and with focus on inner-growth. It can also be interpreted that such characteristics may result from self-reflections on their earlier experiences of rigid cultures pervasive in activism. This study also found that there are some limitations which discourage further development of the communities.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법 및 과정
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 해석 및 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-300-001672735