메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김동현 (희성촉매) 한재욱 (희성촉매) 임윤택 (희성촉매) 김은석 (희성촉매) 한현식 (희성촉매)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
309 - 313 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
PM number regulations have been started from Euro-5b as well as aggressive environment regulation on vehicle emission. Therefore, It’s hard to meet both strict NOx emission and Particle Number in Euro-6 regulation. Moreover, exhaust gas temperature has been gradually decline to consider fuel efficiency engine in light duty diesel vehicle. Present DOC+DPF+SCR system will be difficult to comply with Euro-6 NOx emission on account of lower SCR inlet temperature. The temperature problems can potentially be solved by integrating the coated SCR into the DPF’s wall as one multifunctional catalysts. Basically, SCRoF has the role of Soot Filtering and NOx reduction as well as lower pressure drop. SCRoF has many advantages as follows .1.Low cost of total aftertreatment system with component reduction. 2.Improved cold start NOx reduction performance.
This study focus on optimization of catalysts loading and process getting better NOx performance and Filtering rate. Vehicle test results satisfy the NOx emission and Particle Number regulation for Euro-6.

목차

Abstract
1. 서론
2. 촉매제조 및 평가방법
3. 실험결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0