메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
권진택 (한국GM) 박종민 (한국GM) 구선웅 (한국GM)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
908 - 912 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we evaluate the effect of the Center Of Gravity by Small Overlap Frontal crashworthiness. The SOF by IIHS is a crash test of the newly announced in 2012. To determine the COG is very important work for the early stages of vehicle development. Because the COG affect dynamic stability and to change the COG is very difficult work. And we can know about COG affect the vehicle collision and impact on the safety of the passengers by this paper. According to characteristic of the vehicle, if we can distribute impact energy of vehicle effectively, vehicle can have better safety.

목차

Abstract
1. 서론
2. COG변화가 IIHS SOF에 미치는 영향
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0