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김용길 (교통안전공단) 김대업 (교통안전공단) 장형진 (교통안전공단) 석주식 (교통안전공단) 김시우 (교통안전공단) 강병도 (교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
913 - 918 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Due to recent developments in the automotive industry, many car accidents are happening. Therefore, the development of the automobile industry with respect to safety requirements to be a worldwide trend.
Small overlap in research in the United States IIHS crash test with 40% offset crash tests KNCAP 64 km / h hit the Barrier to the Injury Rating, car body through Measurements of Safety Cage Deformation of taking the actual test results and vehicle data, the front portion of injuries value KNCAP comparing the evaluation method is applied to analysis.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험방법과 평가방법
3. 시험결과 및 고찰
4. 결론
References

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