메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이철우 (현대모비스) 최봉근 (현대모비스) 김억 (현대모비스) 김야원 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
1,002 - 1,006 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The headlamp is key part of the whole car-image. These days, the design of headlamp is very splendor and head lamp is much more complicated than before. The headlamp structure is so complex, that it should consist of many plastic components. But plastic materials involve vapor. When the headlamp is turned on, the plastic parts start to release the vapor, it causes fog on the lens. This research analyzes the effect of vapor release on fog generation using CFD.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0