메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서덕민 (전주대학교)
저널정보
원광대학교 인문학연구소 열린정신 인문학연구 열린정신 인문학연구 제15집 제1호
발행연도
2014.6
수록면
187 - 203 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis is about teaching poems utilizing digital media. The poem that is written utilizing digital media is called multipoem on this thesis.
First of all, we did the study about how multipoem is produced and what kind of characteristics it has. As a result, we reached the following three conclusion. First, multipoem has a wide range of expression since we can use both visual and auditory elements with it. Secondly, multipoem makes writers and readers feel free to exchange of their views. Third, it is easy to present works compared to printed media.
Next, this thesis describes writing poems using the advantages of multipoem. The method is divided into five stages. 1. The teacher explains about multipoem to students. 2. Make them come up with media that can be utilized when writing poems. 3. Make them find materials. 4. Make them produce poem. 5. Make them present and evaluate it.
Multipoem is effective to the students who think it difficult to write poems. Also, any students who don’t have talents in writing can easily get involved. Making mutipoem, they come to realize that poem is not that difficult. With these merits, multipoem would apply to writing poems widely.

목차

1. 디지털 매체 시대의 현대시와 멀티포엠
2. 멀티포엠의 수사적 전략
3. 멀티포엠을 활용한 시창작 교육
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-001-002478339