메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우미성 (연세대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제27권 제2호
발행연도
2014.8
수록면
121 - 146 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One of the most controversial issues in the initial response to Bernard Shaw’s 1913 play, Pygmalion: A Romance in Five Acts, is the playwright’s persistent refusal to provide his audience with a romantic union between Higgins and Eliza. Unlike the classical myth about Pygmalion and Galatea, whose destiny, including love and marriage, was entirely controlled by the god Aphrodite, the twentieth-century version of Shaw’s retelling of the story boldly breaks away from the magical, sentimental notion of a “happy ending.” As a professor of phonetics, Higgins represents the problematic signs of modernity, particularly his preoccupation with a mechanical system of enlightenment to educate the lower class out of ignorance and irrationality. Shaw uses the term “romance” with a sense of irony to point out that the magical, supernatural and idealistic transformation is no longer possible, nor even probable, in the twentieth century. Instead, Pygmalion espouses the message that society needs counter-modernity, with a re-established awareness of ethics and social responsibilities encompassing the rigid class binaries. Eliza, as an embodiment of counter-modernity, is a character through whom Shaw advocates emergence of a new social class that is morally healthy, self-reliant and economically and culturally independent.

목차

I. 서론
II. 20세기 버전 피그말리온 에 드러난 모더니티
III. 반낭만적 로맨스
IV. 전환기 근대적 주체로서의 여성
V. 결론
인용 문헌
Abstract

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-840-002619008