메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황영희 (한양사이버대학교) 김유영 (동덕여자대학교)
저널정보
한국일본어학회 일본어학연구 일본어학연구 제40집
발행연도
2014.6
수록면
165 - 180 (16page)
DOI
10.14817/jlak.2014.40.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we studied on the selection of the proper Chinese character of Japanese text for the Japanese education by comparing the usage of Chinese character level in the Japanese text. For example, we compared the Japanese text of H-Cyber University and the JLPT. Through this, we discovered as in the following.
(1) The Chinese Character’s level and component ratio of the H-Cyber University class-‘Basic Japanese’ was not satisfactory. And the average match rate was higher regular-use Chinese characters than JLPT. So, to compensate for the average match rate of JLPT, we should inaugurate Chinese characters of JLPT, more.
(2) We could find it that ‘Japanese pronounce exercise’ records the highest average match rate, on the other hand, ‘Japanese composition’ is low. And all the text books seem to follow a similar pattern. Moreover, we found that more Chinese Characters of N1 JLPT level could be found than N2 in the text book of ‘Chinese characters of Japanese I·II’. And it makes that Japanese learners feel more difficulty in the class.
(3) Actually, lecture evaluation of ‘Chinese characters of Japanese I·II’ did not give us good results. It shows that we should control the Chinese character level of the textbook for Japanese Classes.

목차

要旨
1. 들어가며
2. 선행연구
3. 조사개요
4. 결과 및 분석
5. 나오며
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002553702