메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최나영 (이화여자대학교) 최진영 (이화여자대학교) 한현지 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제45집 제3호
발행연도
2014.9
수록면
193 - 220 (28page)
DOI
10.15854/jes.2014.09.45.3.193

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to compare elementary curricula of Washington State in the U.S. and Korea, focusing on Bennett"s Goals of a Multicultural Curriculum. For this purpose, the elementary social studies curriculum of Washington State and elementary curricula of three subjects(social studies, moral education, and integrated subjects) in Korea were compared according to the goals of a multicultural curriculum. The main results of this study were as follows. First, the percent of total grade level expectations of the Washington State Curriculum related to the goals of a multicultural curriculum were higher than that of total achievement standards of Korean curricula. Second, there were similarities and differences between the curricula of Washington State and Korea according to the goals of a multicultural curriculum. For example, there was no achievement standard related to developing multiple historical perspectives in Korean curricula. Third, there were differences between the curricula of Washington State and Korea related to several goals of a multicultural curriculum according to grade cluster. Based on the results, implications for developing a multicultural curriculum in Korea were discussed.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. Bennett의 다문화교육과정의 목표
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석 결과
Ⅴ. 논의 및 제언
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-300-002783833