메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영수 (신라대학교) 한태용 (강릉원주대학교) 김봉경 (남서울대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제23권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2014.10
수록면
679 - 688 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analysed the influence of the quality of outdoor products on perceived values, and recommendation intention. The objective of this study is to suggest the efficient operating direction for specialized outdoor products to grow as an axis of the outdoor industry. The survey was conducted for the customer of outdoor products shop, located in seoul and Gangwon-do. Total 223 were used for the analysis and analysis results of this study can be summarized as follows. First, innovation of outdoor customer was found to have a significant influence on perceived value. Second, perceives value was found to have a significant influence on recommendation intention of outdoor customer. The results of the empirical analysis shown in this study property support the theoretical standard system to achieve successful performance and useful information necessary for systematic operation of specialized outdoor products shop.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-690-002655319