메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
本多美保 (이화여자대학교)
저널정보
동아시아일본학회 일본문화연구 日本文化硏究 第52輯
발행연도
2014.10
수록면
455 - 474 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (10)

초록· 키워드

오류제보하기
The context of this research is a team teaching class led by one non-native Japanese teacher (NNT) and one native Japanese teacher (NT). This study aims to investigate the roles that Korean college students taking Japanese as a general course expect an NNT and an NT to perform to help them learn more effectively. The data were coded qualitatively using contents analysis. As a result, 38 items were extracted for the NNT and 57 items were extracted for the NT. The findings showed that the students required the NNT to teach grammar in more effective ways because they shares the same native language with the students, which enables them to understand the grammar more concretely. The students also expected the NT to help increase their communication abilities for real life situations, provide opportunities to converse with each other, and create an environment to speak Japanese smoothly without pressure. The common requirements for both the NNT and NT included lesson plans that should consider students’ individual needs and the ability to observe an individual learner with care.

목차

序論
第1章 ?究目的
第2章 先行?究
第3章 調査?象及び方法
第4章 結果と考察
結論
?考文?
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0