메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김기수 (서울과학기술대학교) 장동국 (서울과학기술대학교) 김병수 (서울과학기술대학교) 주문경 (서울과학기술대학교) 신현승 (서울과학기술대학교) 박영일 (서울과학기술대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2014년도 추계학술대회
발행연도
2014.11
수록면
1,260 - 1,265 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis covers consequence about driving on the road with hybrid vehicle that is designed by ourselves. We make successful result with Li-Ion batteries that replace previously existing lead storage batteries. It brings about innovation of weight lightening and vehicle performance. This vehicle is designed with careful consideration for driver. For example, slide-resist enables drivers to maintain a constant speed as cruise mode. In addition, Driver can check the batteries condition with S.O.C on dashboard. It is also possible that driver can easily switch driving mode (electric/engine/hybrid). With hybrid vehicle engineered like so, we drives on the real road. This test makes it clear about safety, efficiency and other performances of vehicle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 하이브리드 자동차의 특성
3. 차량 설계
4. 하이브리드 자동차의 주행
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0