메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lingui Yang (Donghua University)
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.50 No.5
발행연도
2014.12
수록면
971 - 991 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Adapted from Hamlet, Sherwood Hu’s 2006 film Prince of the Himalayas offers a Tibetan version of the Bard’s story. Structured in an epical setting, the movie’s capturing of the Tibetan landscape and supernatural life invokes a modernist illusion. This essay examines how the film explores Shakespearean and Tibetan elements in reconstructing cultural memories. Expanding Fredric Jameson’s theorizing of magical realism, I argue that the movie’s reconstruction of pre-Buddhist Tibetan culture reveals a modernist impulse in a humanist valorization of forgiveness and love and in a quasi-Oedipal moment that defies a Freudian notion of modern subjectivity. This modernist impulse revealed in the filmmaking process can be an alternative approach to mainstream postmodern cinema.

목차

1. Cinematic Mise-en-scene of Landscape and Indigenous Culture
2. Himalayan Epic and Matriarchal Legends
3. Surrealistic Entrance into Mysterious Space
Works Cited
Abstract

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-000980206