메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
나경희 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제34호
발행연도
2015.1
수록면
35 - 56 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the types of pre-service English teachers’ classroom English in their teaching demonstrations, and examine their lesson plans in terms of the procedures and steps of the lesson plan they used for those teaching demonstrations. Four pre-service English teachers majoring in English education participated in this study. They demonstrated their demonstrations exclusively in English for approximately 20 minutes with other pre-service English teachers. Before demonstrating their teaching, they submitted lesson plans. Their demonstrations were video-recorded and fully transcribed, and lesson plans were thoroughly analyzed. Here, content analysis involved classifying data and making sense of the data collected and to highlight the findings. According to the results of data analysis, it indicated that pre-service English teachers tended to follow a very similar instructional procedure over all, while each pre-service teacher included different instructional activities for each procedure. However, it is discovered that they sometimes used inaccurate English during the demonstration. Based on the data analysis, the current study makes its suggestions from the pedagogical perspective of English teacher’s qualification in the Korean EFL situation.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 내용 및 방법
4. 연구 결과 및 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001092867