메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영란 (동명대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제41집
발행연도
2014.12
수록면
259 - 274 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
This study found that learners feel curiosity or difficulty in position or pronunciation of katakana long vowel sounds, based on survey of learners. We consider the error analysis of long vowel sounds in katakana through listening tests. And the aim of this paper is the establishment of the correct katakana listening through the listening guidance and make correct pronunciation. Comparing failure rate and insertion rate of long vowel sounds through the listening test, we can found that ending long vowel sound’s failure rate is higher than the mid-sentence’s failure rate. And accounted for much of the overall error failure rate than the insertion rate of long vowel sounds. Learners do not recognize long vowel sounds where the long vowel sounds are needed and no need to have a long vowel sounds position recognize long vowel sounds marks. After tests, listening guidance using the pass filter (low-pass filter) and the body motion rhythm (body movements) performed four times. It can be seen that higher percentage of correct answers after the guidance from 51.2%, but the percentage of correct answers to the first time 67.5%, the second time 82.5%, the third time 98.7%, 98.7% and the fourth time. It can be seen that long vowel sounds in katakana settled with the four time guidances.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 실험방법 및 대상
4. 결과
5. 결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-910-001088497