메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제20권 제1호
발행연도
2003.11
수록면
583 - 593 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2003.11.20.583

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to suggest the future directions to improve the quality of teachers in early childhood physical education(ECPE). Self-administration questionnaire was administered to 108 teachers in order to investigate the current status of the teachers of ECPE. Results revealed that there were a limit of ability for teachers to provide the high quality service in physical education to preschooler. The following problems were raised on the analysis. First, there were large differences in the quality of teacher in ECPE due to variation in their education background. Second, from the evaluation of teachers` quality in the areas of lesson plan, evaluation, and instruction ability, it was found that the knowledge of understanding for children`s growth and motor development, of evaluating motor skill development, and of individualized instructional skill should be emphasized in the Teacher Education Program. In addition, the issues of accredited education system, standardized education curriculum, and expanded opportunity for practical experience and in-service program were discussed in order to improve the quality of the teachers in ECPE.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0