메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제37권 제2호
발행연도
2009.8
수록면
1,693 - 1,708 (16page)
DOI
10.51979/KSSLS.2009.08.37.1693

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the difference between intrinsic motivation and learning interest according to the level of perceived competence in elementary school physical education class. The sample consists of 1,756 students randomly selected from Seoul and Incheon. The questionnaires were the Perceived Competence Scale for Children(PCSC), Intrinsic Motivation Inventory(IMI), and Course Interest Survey(CIS). The data were analyzed through exploratory factor analysis, Alpha coefficient, test-retest reliability, cannonical correlation, two-way MANOVA, one-way ANOVA, and discrimination function analysis. The results indicated that perceived competence predicted interest/effort and competence of intrinsic motivation for boys and girls, and that cognitive and social competence predicted relevance, whereas social and physical competence predicted satisfaction. The results are discussed from the point of view of motivation facilitation in physical education class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (86)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0