메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제47권 제1호
발행연도
2012.2
수록면
305 - 315 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2012.02.47.305

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the influence of adolescents` outdoor sports brand benefits sought on the decision-making. The participants of this study consisted of 439 students selected from 4 high schools located in Seoul and Gyeonggi, Korea, which are located in 2 school districts. Samples were extracted by convenient sampling method. 439 data were collected in this study except data which did not respond or trustlessly responded. In data processing, via SPSS 18.0 version for Window, frequency analysis, exploratory factor analysis, Cronbach`s α, Pearson`s correlation analysis and regression analysis were conducted in order to study the relationship between adolescents` outdoor sports brand benefits sought and decision-making. The following were results of the study. First, the internet website had the most influence on purchase information. Second, adolescent`s outdoor sports brand benefits sought had potent influence upon the decision-making.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0