메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제56권 제1호
발행연도
2014.5
수록면
641 - 650 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2014.05.56.641

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to realize the problems of leisure education through survey about elementary, middle and high school teacher`s cognition. In order to achieve the purpose of research were investigated on teachers` perception of leisure education. Teachers had experienced many difficulties to the progress of the class lack of understanding of the concept of leisure and environmental constraints. Also, students were considered that leisure is an activity for ease a tension with solution to stress. A lot of problems were due to education policy of entrance examination-oriented, environmental constraints and a lack of understanding teacher. Therefore, the re-conceptualization of leisure, it must be discussed in terms of the educational process in order to correct the understanding leisure education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0