메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제57권 제1호
발행연도
2014.8
수록면
275 - 286 (12page)
DOI
10.51979/KSSLS.2014.08.57.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to assess the influential relations between professional sport teams CSR activities, team reputation, social connectedness and behavioral intention. For this purpose of this study, the data of 247 university students in their twenties who are interested in or have ever participated in professional sports games were collected and analyzed by convenience sampling. For the empirical study, frequency analysis,reliability analysis and exploratory factor analysis were done by using SPSS17.0, in addition, confirmatory factor analysis and structural equation modeling were done by using LISREL8.5. The results are as follows: First, teams CSR activities have positive effect on its reputation. Second, teams CSR activities have positive effect on social connectedness. Third, teams CSR activities have positive effect on behavioral intentions. Fourth, teams reputationdoesn``t have positive effect on behavioral intentions. Fifth, social connectedness have positive effect on behavioral intentions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0