메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상현 (명지대학교) 지성운 (명지대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第31卷 第4號
발행연도
2015.4
수록면
171 - 178 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a methodology to estimate the influence area of a new road and an application for automating the methodology. Most of existing studies on the influence area of roads are focused on conducting analysis at the metropolitan level, thereby making it difficult to effectively help urban planning and design at the local level. As such, this paper proposed a methodology of (i) employing a network analysis technique and (ii) identifying the influence area of new roads based on their actual use frequency. Furthermore, it developed a methodology of automatically extracting information on urban spatial structures from maps using new addresses (Map of Saejuso) that helps infer the actual use of new roads. The application of the proposed methodology shows that it is possible to estimate the influence area of a new road and also produce the findings as follows; the influence area 1) does not form a circular form, 2) and does not a simple closed curve. In this study, the methodology and application are applied to a real city to prove their validity and effectiveness.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문제틀의 설정
3. 이론의 정립
4. 적용
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-540-001471158