메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교학회 한국기독교신학논총 한국기독교신학논총 제73집
발행연도
2011.1
수록면
259 - 286 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Biblical painting criticism that appraises the meaning and the value of the biblical paintings requires a certain degree of pattern and structure. However, the attempt to establish a methodology of the biblical painting criticism has been quite rare. This work is an attempt to suggest a methodology of the biblical painting criticism, exploring the triple identities of `biblical painter` as a `biblical reader,` `visual exegete,` and `artist.` For this Rembrandt van Rijn (1606-69) and his biblical paintings are chosen. Rembrandt is a typical figure who clearly demonstrated himself as a biblical reader, visual exegete, and artist. Rembrandt as a sincere biblical reader took part in the biblical world, as a creative visual exegete, deconstructed and reconstructed the established interpretation traditions, and as an artist gave shape to the fundamental insights discovered by him and his own community.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0