메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서울대학교 비교문화연구소 비교문화연구 비교문화연구 제18집 제1호
발행연도
2012.1
수록면
5 - 34 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As powerful symbolic resources, foods become instruments to confirm social identity and to communicate cultural meanings. And in these processes, images of certain food are formed for political or economic purposes or needs as a result of combining with sociocultural or symbolic meanings. In this paper, by case study of coffee, I proved that the function, taste and the way of consuming food can be made into images and these images can be distributed. It has been known that the attributes of coffee are the effect of awaking, strong and rich taste and aroma and exotic atmosphere. And these attributes have been made into various images and utilized for social, political and economic needs. The groups, that utilized the coffee as a instrument of forming political or social identities, endow meanings and names to the caffeine, taste, aroma and exoticism of coffee and by it mystify the consumer and enhance consuming. The ability to endow meanings and names to things, behaviors and ideas has been the sources of their power. By these abilities they can govern choice of the consumers. So the coffee is very political commodity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0