메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오성훈 (건축도시공간연구소) 이소민 (건축도시공간연구소) 박수조 (건축도시공간연구소)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第31卷 第7號
발행연도
2015.7
수록면
75 - 82 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Baby strollers are the weakest subject in the public road because they are the slowest and most vulnerable with shock, noise, light, toxic, etc. If we manage the urban environment for the baby strollers, general requirement for pedestrians or the handicapped groups will be met immediately. This study is to find out how the baby caring persons evaluate overall environment for baby strollers and what constituent elements matters most in the evaluation process.
Among the four elements group of sidewalk quality, pedestrian networks, building accessibility, and public transportation convenience level, build accessibility is revealed unrelated to the satisfaction decision. According to the analysis, the stress level is related to the socially-isolated feeling and passenger car demand of baby care-givers. Therefore without pertinent spatial improvement strategy for baby strollers, there will arise not only street design issues but social and transportational issues also.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문헌고찰
3. 유모차 이용여건의 구성요인 및 세부항목 도출
4. 유모차 통행 환경에 대한 이용자 인식조사
5. 유모차 통행 환경과 육아 스트레스에 대한 분석
6. 결론
Reference

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-540-001796838